לייעוץ חייגו

לקבלת הצעת מחיר להדברת טרמיטים וייעוץ בחינם!
חייגו 055-970-5873

ממליצים עלינו

חדש באתר

מה הורג טרמיטים?

מה הורג טרמיטים באמת?

יש הרבה מאוד סוגי חרקים שאנחנו לא אוהבים למצוא אצלנו בבית או במשרד: נמלים, תיקנים אמריקאים, תיקנים גרמנים, פשפשים, פרעושים ועוד – אבל טרמיטים הם כבר סיפור אחר לגמרי. הופעת של חרק זה, שנראה כמו נמלה אבל שייך למשפחת התיקנאים, עלולה לגרום לפגיעה חמורה ובלתי הפיכה בתשתיות וברהיטים – ולכן לנזק של אלפי שקלים!

בהתאם אם נתקלתם בהם, או בכל סימן שמעיד על הנוכחות שלהם, כדאי להזמין באופן מידי מומחים שיודעים בדיוק איך להרוג טרמיטים, ואיך לעשות זאת באופן היעיל ביותר ובזמן הקצר ביותר.

 

רוצים לדעת איך להרוג טרמיטים לצמיתות?
כדאי לכם לדבר איתנו
סטופ טרמיט מומחים לבעיות טרמיטים!

מה הורג טרמיטים?

 

מה הורג טרמיטים ביעילות מרבית?

על-מנת להרוג את החרקים הכל כך בעייתיים שידועים בתיאבון האינסופי שלהם לתאית, כלומר לעץ, יש להשתמש בחומרים כימיים חזקים במיוחד.

חומר אחד שכזה הוא נחושת ארסניק. שימו לב: חומר זה מכיל ארסן, מתכת שעלולה להיות רעילה ומסוכנת לבני אדם ולחיות מחמד. בהתאם אם בוחרים להשתמש בחומר הדברה זה, חשוב להתנהל בזהירות מרבית ולנקוט בכל הצעדים המתאימים לצמצום החשיפה לארסן.

תשובה נוספת לשאלה מה הורג טרמיטים היא חומצה בורית. ליתר דיוק מדבירים מקצועיים משתמשים בתערובת של חומצה זו עם מים, והיתרון המרכזי של אופציה זו הוא שהיא לא רעילה ולא מסכנת – לא חיות מחמד ולא בני אדם. חשוב לציין כי החומצה הבורית המדוללת יעילה כנגד זני טרמיטים רבים, אבל השימוש בה הוא באזורים נגועים ולאו דווקא במקום שבו שוכנת המושבה של החרקים – ולכן ייתכן שיהיה צורך בפעולות נוספות.

 

איך להיפטר מטרמיטים בחצר?

אם מתגלים טרמיטים בחצר, יש שני דברים שחובה לבצע: ראשית, ליצור חיץ בין החצר לבין הבית כדי שהחרקים המזיקים לא יחדרו פנימה ויגרמו לנזקים קשים במיוחד, ושנית, לטפל כמובן במפגע שבחצר.

בהקשר זה כדאי לדעת שישנם 3 סוגים עיקריים של טרמיטים בישראל:

א. טרמיט ננסי – זן זה בונה את הקן שלו בתוך האדמה. סימן ההיכר הוא תעלות הבוץ שיוצרים הטרמיטים האלה כדי לנוע במרחב, וכך הם גם מגיעים לתוך הבתים. בהתאם תעלת בוץ היא סימן אזהרה בולט ומהבהב שמצדיק הזמנת איש מקצוע מנוסה.

ב. טרמיט מרושת – הסוג הזה של הטרמיטים מקנן בתוך עצים ועלול לחסל גם עצים חסונים ו-ותיקים. הדברת טרמיטים במקרה זה מבוסס על הזרקת חומרי הדברה לתוך העץ.

ג. טרמיט סיני – טרמיטים בהירים שניזונים בעיקר מעצים יבשים.

בשנת 2020 התגלה לראשונה בארץ זן נוסף, הטרמיט הפורמזי. הסוג הזה, שהתגלה בפתח תקווה באופן מפושט למדי, נחשב למסוכן במיוחד בגלל יכולות העיכול הגבוהות שלו.

טרמיטים בבית

איך נפטרים מטרמיטים בתוך הבית?

כשיש טרמיטים במשקוף אפשר לקדוח חורים ולמלא אותם בספריי או קצף, כמובן רעילים. אופציה שנייה היא צביעת המשקופים עם החומצה הבורית.

טרמיטים בתוך רהיטים אפשר לחסל באמצעות החדרת קצף שיש בו חומרים רעילים עבור חרקים אלה, או באמצעות איוד בגז (פעולה מורכבת יותר שנמשכת מספר ימים אבל במקביל היא גם אפקטיבית יותר).

ישנם גם מצבים שמחייבים קידוח חורים ברצפה לצורך החדרת החומר הרעיל, כך שהטרמיטים לא יוכלו להיכנס אליכם הביתה.

 

למה חשוב לטפל באופן מידי בטרמיטים?

בנוסף לתיאבון העצום של הטרמיטים, שעלולים לחסל רהיטים, משקופים ומרכיבים אחרים של הבית או המשרד בזמן קצר, יש עוד סיבה חשובה לכך שהפעולה חייבת להיות מידית: כושר הריבוי שלהם.

במושבה ממוצעת ישנם עשרות אלפי פריטים, ויש גם מושבות ענק של מיליוני טרמיטים. המלך צמוד למלכה ומפרה אותה מדי מספר ימים, כך ששוב ושוב מוטלות ביצים – ומהן בוקעים עוד ועוד חרקים זוללי עץ.

בהתאם חשוב להזמין מיד מומחה שיודע איך להיפטר מטרמיטים, לפני שייגרמו נזקים בלתי הפיכים.

טרמיטים מכונפים

איך תוכלו לדעת שיש אצלכם טרמיטים?

כל טרמיט בפני עצמו הוא חרק זעיר במיוחד – 5 עד 10 מ"מ בלבד. בהתאם אפשר לפספס אותו גם כשהוא נמצא ממש מול האדם. איך בכל זאת מזהים אותם לפני שהם מתחילים להתרבות, להתפשט ולהזיק?

סימן אחד הוא ערימות של חול, ובפרט ליד מקומות שיש בהם פריטי עץ. סימן שני הוא דפיקה על גבי משקופים והקשבה לצליל. אם הצליל חלול, זהו סימן שחלק מהמשקוף כבר נאכל ע"י הטרמיטים, ולמעשה דפיקה חזקה עליו תוביל לפירוקו. סימן שלישי הוא כנפיים שקופות. חלק מהטרמיטים מצמיחים לעצמם כנפיים, למשל 3 יממות בלבד, ויוצאים מהמושבה לחפש בני/בנות זוג – במהלך מעוף הכלולות נושרות כנפיים, וזהו כאמור עוד סימן אזהרה שמחייב פעולה מהירה.